Marketeers moeten zich tijdens het adverteren op drie belangrijke gebieden concentreren om een klantervaring te creëren die relevant en nuttig is op elk contactpunt in het conversiepad van de klant: Identificeren van belangrijke momenten van intentie, het leveren van behoeften op het moment en het meten van alle momenten.

Als je een verkoper bent, kun je Shopping-campagnes gebruiken om je online en lokale voorraad te promoten, het verkeer naar je website of lokale winkel te vergroten en beter gekwalificeerde leads te vinden. Google Shopping-advertenties zijn het belangrijkste type advertenties voor winkels met webwinkels. Online winkelen neemt elk jaar toe en daarom moeten je producten en diensten online beschikbaar zijn. Naast dat ze beschikbaar zijn, is het belangrijk dat je advertenties opvallen. Vooral als je online Shopping advertenties als een etalage gebruikt, is het cruciaal dat je je producten op een aantrekkelijke manier presenteert.

Wat zijn Google Shopping advertenties? Hoe werkt het?

Wie wil er niet online verschijnen voor mensen die op zoek zijn naar jouw product? Wanneer een persoon zoekt naar bijvoorbeeld "rode jurk" op een zoeknetwerk, zullen verschillende rode jurken worden weergegeven in de Shopping advertenties op de zoekmachine. Dit maakt het heel eenvoudig om het juiste product te vinden en het juiste product voor de klant te kopen. Daarom is het zo belangrijk voor retailers om hun producten in deze advertenties te tonen. Bovendien is de conversieratio van Google Shopping Ads 6 keer hoger dan bij andere soorten advertenties.

Door je advertentie te laten zien op Google Shopping, kunnen potentiële klanten meteen de belangrijke informatie van het product zien en kunnen ze daarom meteen beslissen. Met Google Shopping-advertenties kun je foto's, prijzen, promotieberichten en de winkelnaam toevoegen zonder unieke advertenties voor elk product te maken. Dit type advertenties kan alleen worden gebruikt voor winkelsites.

Google Shopping-advertenties zijn een type AdWords-advertentie en zijn op dezelfde manier geprijsd; als kosten per bezoeker. Omdat het een nieuw type reclame betreft waarvoor kennis en technische kennis van Adwords vereist is, is het rendement op investering hoger.

Google Shopping voor jou

Google Shopping advertenties zijn een effectieve manier om je producten online te verkopen, maar er zijn enkele technische vereisten aan verbonden en het kost tijd en inspanning. Je moet een goed voorbereide en gedetailleerde Product Feed hebben en alle advertenties moeten voldoen aan de verschillende beleidsregels. Wil je Google Shopping-advertenties gebruiken voor je bedrijf? Verbeter je online verkoop en begin vandaag nog, ons deskundig team tilt je online verkoop naar een hoger niveau.

Google Shopping Ads Shopping Ads

Wat zijn de voordelen van Google Shopping-advertenties?

Google Shopping advertenties worden bovenaan weergegeven op pagina’s in de zoekresultaten. Bovendien worden de producten getoond met afbeelding en een prijs.

Voordelen van Shopping-advertenties

  • Meer verkeer: Veel bedrijven ervaren aanzienlijk hogere klikfrequenties (CTR) met Shopping-advertenties in vergelijking met tekstadvertenties die op dezelfde locatie worden weergegeven voor winkel gerelateerde zoekopdrachten. In sommige gevallen hebben adverteerders dubbele klik- of drievoudige standaard klikfrequenties ervaren..
  • Beter gekwalificeerde leads: Als verkoper kun je de kwaliteit van je leads verbeteren door productinformatie rechtstreeks in je advertenties weer te geven om klanten te helpen weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen. Hierdoor is het waarschijnlijker dat klanten een aankoop op uw site voltooien. Wanneer Sally bijvoorbeeld op Google naar 'vissenkom' zoekt, ziet ze mogelijk Shopping-advertenties van verkopers die viskommen verkopen. Ze kan zien welke viskom bij haar past, gewoon door naar de foto te kijken. Ze kan ook snel zien of de viskom bij haar budget past door naar de prijs te kijken. Dit betekent dat tegen de tijd dat Sally op de advertentie klikt, ze een goed gevoel heeft voor het product en de kosten, waardoor ze verder in de aankooptrechter terechtkomt dan de gemiddelde internetgebruiker.
  • Eenvoudig, retailgericht campagnebeheer: In plaats van zoekwoorden gebruiken Shopping-advertenties de productkenmerken die je hebt gedefinieerd in je Merchant Center-datafeed om je advertenties weer te geven bij relevante zoekopdrachten. Blader door je productvoorraad in AdWords en maak productgroepen voor de items waarop je wilt bieden.
  • Bredere aanwezigheid: Meer dan één van je Shopping-advertenties kan worden weergegeven voor een bepaalde gebruikerszoekactie en, indien relevant, kan er een Shopping-advertentie en een tekstadvertentie tegelijkertijd worden weergegeven. Dit betekent dat je bereik met kopers voor een enkele zoekopdracht kan verdubbelen.
  • Krachtige rapportage- en concurrentiegegevens: Bekijk hoe je producten presteren op elk gewenst niveau. Je kan bijvoorbeeld zien hoeveel klikken een bepaald merk schoenen met hoge hakken heeft verkregen door je productweergave te filteren - er zijn geen nieuwe productgroepen nodig. Gebruik benchmarkgegevens om inzicht te krijgen in je concurrentielandschap. Identificeer groeimogelijkheden met gegevens voor vertoningsaandeel en de tool Bodsimulator.

Wat zijn de kosten voor Google Shopping-advertenties?

Google Shopping-advertenties zijn een type AdWords-advertentie en zijn hetzelfde geprijsd; als kosten per bezoeker. Omdat het een nieuw type reclame is waarvoor expertise vereist is, is het rendement op investering hoger.

Shopping Ads

Maak je al gebruik van Google Shopping-advertenties?

Gebruikt u Google Shopping al, maar heb je problemen met je feed of wordt je advertentie niet weergegeven? We zijn hier om je te helpen. Als je niet volledig tevreden bent met de manier waarop je huidige advertenties worden weergegeven, kan ons team je helpen je winkeladvertenties te verrijken en ervoor te zorgen dat je advertenties door de juiste persoon worden bekeken. Stuur ons een bericht voor meer informatie of vragen.

Google Shopping Advertenties Application Form